4.11.2018
Den před tímto datem se na massengeru objevila fotografie jak garážujou mistři a připomněla nám tak, že jsme dlouho nepodnikli žádný výlet a jelikož to počasí stále ještě dovoluje, byla by škoda toho nevyužít.
A tak jsme se rozhodli vydat se na výlet ke kapličce sv.Jana v Orlové – Lazy. Bohužel jsme zjistili, že má Matrix poruchu na světlech, kterou jsme nedokázali odstranit namístě a tak jsme změnili plány a vydali se na výlet do Karviné, kde bylo technické zázemí vhodné pro tuto opravu. Cestou tam se Brutalovi také úplně nepozdával chod jeho stroje, ale neklonil k tomu velkou pozornost a krom pár utroušených poznámek si toho nikterak nevšímal. Po dojezdu do Karviné se Meťa dal ihned do opravy světel. Bohužel se stalo nečekané a jeho Babetta přestala jezdit úplně. Započala tedy fáze zjišťování závady, jež se po chvíli ukázala jako ucpaný karburátor. Po vyřešení tohoto problému ovšem nastal další a to v podobě prasknutého úchytu plynového lanka. A aby těch nepříjemností nebylo málo, tak než se Matrixovi povedlo mistrovským umem lanko opravit, přestal jezdit i Bruťův stroj. Započaly tedy práce údržby i na jeho Babettě. Ikdyž už za sebou měl Brutalův stroj téměř kompletní generálku, stále se nedařilo jej zprovoznit.
Protože nás ovšem tlačil čas, rozhodli jsme se pro radikální krok a Brutal to z Karviné rozjel pomocí šlapání na betajlích. Toto přesvědčení mu vydrželo až do Petrovic u Karviné, kde se rozhodli o pokus v podobě tahání se na větvi. Tento experiment spočíval v tom, že Matrix bude držet větev, které se Brutal bude držet a tím se budou jakoby tahat a postupovat vpřed. Po krátké chvíli bylo zjištěno, že tento postup stojí mnohem více sil než samotné šlapání na betajlích.
Neztráceli jsme ovšem naději a tak jsme se rozhodli trochu zariskovat a s maximální opatrností Babettu odtáhnout na laně druhou Babettou. Na první benzinové pumpě, kterou jsme potkali jsme proto koupili lano. Odzkoušeli jsme naši teorii tahu na blízkém prostranství a když jsme nabyli dojmu, že to bez větších obtíží zvládneme, tak jsme se vydali na cestu. Samozřejmě jsme nechtěli omezit, nedejbože ohrozit větší množství účastníku dopravy, než bylo nutné a tak jsme to řízli vedlejšíma. Až na jedno rozcestí, kde jsme si úplně přesně nevyjasnili kterým směrem se vydáme a zacloumali jsme všemi směry, jsme jeli jako jeden muž. Tento náš počin dokonce skončil i na Karvinském facebooku, kde si nás nějací řidiči stihli zvěčnit.
Jakmile jsme se tímto způsobem dostali do Orlové, odpojili jsme se. Zde už byl hustší provoz a nechtěli jsme riskovat. Domů jsme se dostali až za černočerné tmy.Až na samotném konci dne Bruťa přišel na důvod stagnace jeho stroje – ucpaný výfuk. Takže se vypalovalo a rázem vše zas OK.